هتل بوتیک چیست، آیا در ایران وجود دارد؟
نوشته شده توسط : gheirati

صنعت هتلداری با گذشت زمان در هر لحظه پیشرفت های چشمگیری را در خود ایجاد می کند. همچنین افزایش سفر های مردمی نیز باعث شده است تا خدمات در این صنعت متنوع تر و بیشتر شود. برخی از هتل برای مطرح شدن در جامعه اقداماتی همچون بالا بردن ظرفیت هتل ها، ارائه امکانات بیشتر و جذاب تر در هتل و... انجام می دهند. این تغییرات نیز با استقبال گردشگران روبه رو شده و توانسته است طرفداران بسیاری برای خود پیدا کند. یکی از این تغییرات، ایجاد هتل بوتیک است که در ادامه وبلاگ گردشگری های هتل به معرفی آن پرداخته است. با ما همراه باشید.

هتل های بوتیک

سال 2012 اولین هتل تحت عنوان هتل بوتیک در هتل اینترکانتیننتال لندن پدید آمد و سپس در دو کشور بریتانیا و آمریکای شمالی رایج شد. این هتل ها معمولا دارای 200 اتاق بوده که در یک محیط کاملا مدرن و شهری قرار دارند و با مسافرخانه ها کاملا متفاوت هستند. یکی از اهداف اصلی ایجاد هتل بوتیک، تشکیل محیطی خودمانی و در عین حال مدرن است. همچنین هدف دیگر آن ها، نه تنها برای تجربه ای لوکس بلکه جذب مشتری به صورت همزمان است. معمولا این هتل ها در خیابان های پر رفت و آمد در شهر و یا در ساختمان هایی که در حال بازسازی هستند، ساخته می شوند.

امکانات موجود در بوتیک هتل ها

هتل های بوتیک دارای امکانات بسیار و عجیبی می باشند. این هتل ها در نظر افرادی که به دنبال اقامتی در کنار امکانات خاص و همچنی طراحی های بی نظیر هستند، بسیار جذاب خواهد بود. در برخی از این هتل ها ماهی قرمزی برای حیوانات خانگی قرار داده است، همچنین نقاشی های موجود روی دیوار ها برگرفته از کار های گرافیکی می باشند. وجود وان های زیبا در هر اتاق به زیبایی این هتل ها نیز افزوده است. این هتل ها برای هر یک از مهمانان خود سرویس مخصوصی را اختصاص داده است و برای هر یک از آن ها به صورت جداگانه ارائه می شود. هتل بوتیک ها اکثرا 3 یا 4 ستاره هستند و قیمت های آن ها در بازه قیمتی متوسط و متوسط رو به بالا قرار دارد.

رختخواب با پارچه های لوکس و زیبا، سونا و جکوزی با تجهیزات مورد نیاز آن ها، تلویزیون با صفحات بزرگ، استخر روباز، باشگاه ورزشی، اینترنت پر سرعت، مبل های بسیار مدرن و اروپایی و.. از جمله امکانات دیگری هستند که می توان در هتل های بوتیک مشاهده کرد.

میهمانانی که این هتل را انتخاب می کنند، در صورتی که امکانات دیگری همچون پیشخدمت، یا رقص در سالن های رقص را می خواهند، می توانند با پرداخت کردن هزینه بیشتری این امکانات را برای خود رزرو کنند.

برخی از هتل های بوتیک به مهمانان خود اجازه می دهند در صورتی که حیوان خانگی همراه خود دارند، آن را به داخل اتاق بیاورند.

هتل های بوتیک در ایران

اولین هتل بوتیک موجود در ایران هتل لاله کندوان است که در سال 1385 در تبریز به بهره برداری رسید. این هتل ها در ایران از برجسته ترین نمونه های سبک عامری در ایران است.





:: برچسب‌ها: هتل , هتل لاله کندوان , هتل بوتیک , هتل بوتیک در ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: